Tuesday, December 06, 2005

APE 77KG......

Last week aku pegi KLCC tuk jalan-jalan n release tensen. Masa dalam KLCC tu ade member aku nie saja nak timbang berat so aku pun gatai2 gak la nak timbang. Bila masuk je 20 sen penunjuk meter terus naik 1kg ke 70 kg dan terus naik ke 77kg. Mak datuk kejut tahap cipan aku dibuatnye berat aku naik 7kg. Ini bukan leh ilang tensen lagi tambah ade la... Last aku timbang berat pun sebulan 2 sebelum pose. Tu pun berat aku diantara 68kg ke 70kg. Camane berat aku tak naik asik2 makan je... aktiviti riadah dah tak buat. Lepas nie aku kena start balik aktiviti riadah aku macam dulu kena buat jogging, swimming dan jaga makan. Perut aku pun dah menjadi2 naiknye patutla 2 suar keje aku dah ketat giler nie kena beli suar baru nie. Sib baik sekrang nie tgh ade sales leh la jimat skit..

Korang kalo ade tips camne nak kuruskan badan leh la sharekan skit dengan aku nie...

9 Comments:

Blogger AppleB said...

kuruskan badan?? kekekekekeekek takyah lerr

*nasihat dari org yg tak kurus2 lepas makan pelbagai jamu* :D

3:01 PM  
Blogger DeLinn said...

laaaa

idup rupanya blog ni. Lama dah aku tak masuk sebab sokmo tak berupdate. ketinggalan rupanya aku.

6:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

sejak aku kenal ko, sampai skang masih mencari tips nk kurus badan...cari tips kalo tak buat,apa kejadahnya wan?

2:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

cari tips tu tuk try and error mane tau ade yg paling senang....

5:26 PM  
Blogger alia said...

itulah linn aku ingatkan dah berkubur..*lariiiiiii*

heheh senang jerk sumer tu in ur mind dude.. kalau rasa nak kurus kena la bebetui buat.. tak yah sampai tak makang.. buat exercise selalu.. kurangkan makanan berminyak + banyak kanji tapi kalau sekerats2 baik tak yah..

2:32 PM  
Blogger SuMie said...

Tips?
huhuhu... sungguh lah aku la orang paling tak layak kasik tips. Makin aku berazam menurunkan berat badan, makin bertambah lebar pinggang aku..

orang kata bila umur dah cecah 30, susah sikit nak turunkan berat. Ye kot.. dulu aku kalau seminggu tak makan, senang² turun 2-3 kilo. Sekarang kalau tak makan seminggu, senang² aku makan balik 5-6 kilo pada hari ke-8 tuh..huhuhuu..

Agaknya kalau buat pertandingan lawan kurus, boleh menjadik tak? Misalnya camni, kita lawan, sapa tak berjaya menurunkan berat badan sehingga next gathering, dia kena bayar makan untuk org yang berjaya turunkan berat tuh? Haaa.. masing² mesti sayang duit kan? Tak gitu?

5:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

hmmm.. chek baru turun 20 kg nih... caranya rasa mudah je... kena kuat semangat, ada objective (kenapa nak kurus), bayangkan dapat body selebriti... lepas tu mula2 tu buat detox, makan buah saje for 3 days... lepas tu limit calories intake to 1200 daily,buat exercise (combination of light weight lifting, aerobics and pilates..) 30m for 7/7. kadang2 walau jaga makan & senaman, ada masanya berat tak turun2.... bila dah camtu, kurangkan calory intake 100-200 daily dan lebihkan senaman... kuruskan badan is not a rocket science.... cuma perlu amik kalori < dari yg consume. sonang baitu!

1:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nak kuruskan badan...makan lah product Sendayu Tinggi....Dulu 130 kg...sekarang dah tinggal 83 kg...ok ler tu...6 bulan lamanya!!

7:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. pentium iii cpu &aposs adult movies Download cpu cool seroquel 300 mg learn to deal black jack free Danish new spam filter cloud eight free outlook stationery Nissan 240sx strut installation apic port cpu card Cell phone headsets driving cpu control panel Beeping sound from cpu http://www.cpubenchmarkcomparison.info/Cputempgauge.html Produit neurotoxique euphorie buspar Wireless educational plans Minidv binoculars

7:41 PM  

Post a Comment

<< Home